Kūrybiško mokymosi projektas „Tyrinėjimo menas“

Kūrybiško mokymosi projektas „Tyrinėjimo menas“Kūrybiško mokymosi projektas „Tyrinėjimo menas“Vilniaus „Laisvės“ gimnazijos mokiniai ir mokytojai dalyvavo kūrybiško mokymosi projekte „Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms (2018-2019 m.m.)“.

 

Projektą įgyvendina Britų taryba ir asociacija „Kūrybinės jungtys“, bendradarbiaudama su Ugdymo plėtotės centru. Projektas yra Britų tarybos kultūrinių ryšių programos, vykdomos visose trijose Baltijos šalyse, dalis; jo tikslas – atskleisti, tyrinėti ir ugdyti XXI amžiaus gebėjimus bendrojo ugdymo procese.

Projekto „Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms (2018 – 2019 m.m.)“ metu įkurtas gimnazijos mokytojų klubas, kurio nariai kartu su kuriančiu agentu 6 projekto sesijas tyrinėjo vieną iš XXI amžiaus kompetencijų – kritinį mąstymą. Bendradarbiaudami su Vilniaus Sofijos Kovalevskajos gimnazijos mokytojų klubo nariais, pakeitę tradicinę mokymui skirtą aplinką, mokytojai dalijosi gerąja patirtimi apie aktyvius mokymo(si) metodus  Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos edukacinėse erdvėse, aiškinosi kritinio mąstymo sąvoką ir patį reiškinį Nacionalinėje dailės galerijoje, A. Sutkaus parodoje „KOSMOS“, UAB „5 kontinentai“ įmonėje gilinosi į kritinio mąstymo gebėjimo pritaikymą kasdienėse ugdymo situacijose.

Projekte „Tyrinėjimo menas“ taip pat dalyvavo viena Vilniaus „Laisvės“ gimnazijos klasė. Tyrinėjant klasę išryškėjo, jog klasei būdingi ne ti(e)k bendradarbiavimo, bet ypač bendravimo sunkumai. Mokiniai kartu su klasės vadove – anglų kalbos mokytoja, matematikos mokytoja ir kuriančiu praktiku kūrė savo jausmų žemėlapį, klijuodami vietas, kur mokiniai jaučiasi gerai/blogai, saugiai/nesaugiai, vyko į Swedbanko finansų laboratorijoją, kur nagrinėjo pinigų reikšmę, mokėsi kurti reklamą ir atpažinti, kaip mus veikia reklama. Be to, gimnazistai ugdėsi bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas Generolo Jono Žemaičio karo akademijoje.

Paskutinę projekto „Tyrinėjimo menas“ sesiją mokytojų klubas ir mokiniai dirbo kartu. Mokytojai paruošė mokiniams pamoką, lavinančią jų kritinį mąstymą, savo ruožtu mokiniai mokytojams parengė bendravimą ir bendradarbiavimą skatinančių užduočių.

Projektas padėjo ugdyti svarbiausius XXI amžiaus gebėjimus: kritiškai, savarankiškai mąstyti ir spręsti problemas, bendradarbiauti įvairiose komandose ir efektyviai komunikuoti su skirtingais žmonėmis, kūrybiškumą ir vaizduotę, lyderystę, iniciatyvumą ir asmeninį augimą.

Jurgita Berniukevič, fizikos mokytoja, projekto koordinatorė

Mėnesio veiklos planaiKontaktai